Als ondernemer kan je natuurlijk niet een kantoor openen en met de armen over elkaar gaan zitten wachten tot potentiële klanten op jouw af komen. Het is juist belangrijk dat jij ervoor zorgt dat het werk jou weet te vinden. Dat doe je bijvoorbeeld door jouw naam en bedrijf onder de aandacht te brengen. Er zijn heel veel manieren waarop je dat kan doen. Op deze plek leren we je vier effectieve manieren waarmee je kan zorgen dat je wat vaker besproken wordt.
1 Geef spullen weg
De eerste manier om je naam onder de aandacht te brengen is door spullen weg te geven. Dit moet je natuurlijk niet te letterlijk nemen. Als je spullen gaat weggeven dan moet het wel om promotiemateriaal gaan. Denk aan gebruiksvoorwerpen en hebbedingetjes met jouw naam en logo erop. Pennen bedrukken is altijd al een beproefde methode geweest. Daarnaast kan je natuurlijk ook heel veel andere items bedenken die goed werken als promotiemateriaal. Het weggeven kan je op allerlei manieren doen. Zo groeit de bekendheid van jouw naam snel.
2 Bied gratis diensten aan
De tweede manier waarop je de aandacht op je kan vestigen, is door diensten of producten gratis aan te bieden. Dat kan op heel veel manieren. Denk aan het weggeven van samples op beurzen. Of denk aan de proefverpakking of proefperiode. Denk daarnaast ook aan een uitgeklede gratis versie van de dienst of het product dat je te bieden hebt. Wanneer je het op die manier aanpakt, kan je mensen met jou laten kennismaken. Vervolgens kan je dan de volledige, betaalde versie aanbieden.
3 Bij de doelgroep zijn
Een derde methode om te zorgen dat je onder de aandacht komt, is door de doelgroep op te zoeken. Dat kan je in fysieke vorm doen. Dan ga je bijvoorbeeld naar beurzen en evenementen waar jouw doelgroep te vinden is. De andere optie is om online aanwezig te zijn. Sociale media, blogs en forums zijn de plekken waar je dan succes kan hebben. Door veel in beeld te komen zorg je ook dat jouw naam veel beter onthouden wordt. Dit is dan ook precies het doel dat je hebt.
4 Start een actie
Tot slot is er nog een vierde methode waar je voordeel van kan hebben. Het gaat dan om het starten van een actie. Door een doel te stellen en daar een thema van te maken kan je ook veel aandacht op je vestigen. Dit is wel de moeilijkste methode, want er zit veel risico aan. Zo is het wel belangrijk dat er kans van slagen is met de actie. Daarnaast moet het ook bij het idee van de maatschappij passen, anders kan het averechts werken.