Waarom bedrijven tegenwoordig een persoonlijkheid nodig hebben

Er zijn tegenwoordig talloze bedrijven. Wanneer je denkt dat je de enige kapper bent in het land, kan ik je teleurstellen. Er zijn er namelijk meer dan 3000 kappers in Nederland. Wanneer je denkt dat je de enige interieur stylist bent. Helaas, 2143 anderen gingen je voor. Nogal vervelend wanneer je denkt dat je origineel bent. Het is daarom van belang dat je bedrijf een eigen persoonlijkheid heeft. Zo kunnen mensen die affectie met je hebben eerder naar jou toe gaan dan naar iemand anders die een totaal andere persoonlijkheid heeft.

Hoe wil je je uitdragen? Wie wil je zijn?

Tegenwoordig zie je op veel websites degelijkheid. Verder ook bescheidenheid. Het lijkt erop alsof de klant jouw geluk bepaalt. Het enige wat jij mag hopen is dat er ooit eens een keer een opdracht uit zou komen. Wil jij bescheiden overkomen? Doe dat dan: Ga ervoor! Maar wanneer dit niet zo is moet je na gaan denken hoe dan wel? Wil je juist grappig en enthousiast overkomen, draag dat uit op je website. Liever fanatiek, betrokken en met humor? Ga dan daarvoor.

Waar ben je minder goed in?

Op je website moet je uiteraard niet vermelden welke competenties je allemaal niet beheerst. Wat je wel kunt doen is een beetje zelfspot en menselijkheid. Dit zorgt voor een band met je klant, en wat humor. Het is bijvoorbeeld leuk voor de klant om wat humor toe te passen. Dan niet in de vorm van: “Mijn huis is een zooitje” maar bijvoorbeeld: “Mijn huis ziet er niet goed uit want … “Gebruik beelden om een situatie te schetsen.

Met deze tips zou je een begin kunnen maken met het creëren van je eigen persoonlijkheid binnen je bedrijf. The Sequel en Quintin Design helpen bedrijven hiermee.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *