Het is altijd goed om een jonge, enthousiaste ondernemer te zien. Jij hebt een idee en wil dit graag met de wereld delen. Niet alleen voor jou voordelig, maar ook voor de rest van de wereld, toch? Alhoewel jouw idee zo goed is, kan het toch lastig zijn om je merk succesvol op te zetten. Tenzij je dit stappenplan gebruikt! Lees snel verder en kom erachter hoe jij jouw merk aan de wereld introduceert.
1. Regel je papierwerk
Als jij geld wil verdienen met je eigen merk, is het eerst belangrijk dat je hiervoor het papierwerk op orde hebt. In Nederland kun je namelijk niet bestaan als bedrijf zonder inschrijving bij de Kamer van Koophandel. Deze inschrijving is eenvoudig aan te vragen en wordt vaak getolereerd, mits er niets mis is met jouw documenten. Zodra jouw KVK-goedkeuring op papier staat, kun je pas echt gaan beginnen.
2. Ga het internet op
Ook als je nog niets verkoopt, kun je op het internet al beginnen met promotie. Dit zit hem namelijk in veel meer dan alleen het onder aandacht brengen van je producten. Jouw bedrijf is een beleving: die beleving start al voordat je producten online staan. Je laat door een gave social media video je doelgroep alvast kennismaken met je ideeën en laat een eerste link naar je website doorschemeren. Deze is nog niet voor iedereen toegankelijk, maar is al wel voorzien van jouw eerste merkbeleving. Klanten schrijven zich in voor je nieuwsbrief en zijn de eersten die weten over wanneer je webshop geopend is. Je creëert suspensie en zorgt ervoor dat mensen gelijk bij je merk betrokken zijn.
3. Stel doelstellingen op
Met je merk heb je niet alleen een verhaal, maar ook een visie. Deze visie wil je niet alleen omtoveren in een strategie, je wil ook controleren of deze überhaupt haalbaar is. Door doelstellingen te formuleren, zorg je ervoor dat je gerichter te werk gaat. Je kijkt of jouw visie écht uniek is en maakt de vergelijking met concurrenten. Je doelstellingen koppel je aan diensten, die je op jouw manier uitvoert. Het opstellen van doelstellingen is veel werk, maar het is belangrijk om hier tijd en aandacht in te steken, omdat dit je hele carrière gebruikt kan worden.
4. Ga samenwerkingen aan
Je product onder de aandacht brengen van een doelgroep kan op verschillende manieren. Je eigen netwerk zal erg benieuwd zijn, maar deze bevat nog lang niet iedereen die jij aan je doelgroep wil toevoegen. Samenwerkingen helpen dus goed, vooral als jij de samenwerking met een online marketing bureau aan gaat. Deze toveren jouw strategie om in een raak marketingplan, met specialisten om dit uit te voeren. Zo straal jij direct met je bedrijf.
Ben jij op zoek naar een goed marketing bureau voor jouw merk? Neem eens een kijkje op de website van Traffic Today!