1. SEO werkt
Dit is een vrij eenvoudige reden, maar hij is helemaal waar. Vandaag de dag verwerkt Google meer dan 3,5 miljard zoekopdrachten per dag. Met dat soort zoekvolumes is er geen discussie over mogelijk dat een goede vindbaarheid in Google van cruciaal belang is om meer verkeer naar je website te krijgen. Gelukkig hoeven we met vanuit ons online marketing bureau daar nog maar weinig mensen van te overtuigen. Dit is heel belangrijk want verkeer staat gelijk aan leads en leads worden verkopen.
2. Mobile maakt SEO nog belangrijker voor kleine bedrijven
Nu mobiele zoekopdrachten die op de desktop overtreffen, zitten meer mensen dan ooit onderweg op internet. Dit is geweldig voor kleine bedrijven want het betekent dat mensen naar dingen zoeken precies op het moment dat ze die nodig hebben en klaar zijn om een aankoop te doen.
Bijvoorbeeld, stel dat iemand op zakenreis is in je omgeving en door de stad loopt als hij besluit dat hij zin trek heeft in een pizza. Het enige wat hij hoeft te doen is “pizzeria shop near me” in zijn mobiele browser in te typen en hij vindt alle plaatselijke resultaten.
Voor een kleinere plaatselijke pizzeria schept dit een mogelijkheid om in hun buurt te ranken boven een grote keten zoals domino’s. Dat betekent dat mensen je niet alleen online maar ook te voet in real-time kunnen vinden.
3. Een goede vindbaarheid geeft je geloofwaardigheid.
De meeste internetgebruikers – in sommige studies zelfs 80% – kijken voorbij betaalde advertenties en richten zich uitsluitend op organische zoekresultaten.
Dat betekent dat wanneer iemand zoekt naar een product of dienst, een goede score in de organische zoekresultaten veel waardevoller is voor een aanbieder dan de betaalde zoekresultaten. Plus, om hoog te ranken zal je website relevante inhoud hebben, die helpt om de verkoop te stimuleren als iemand eenmaal naar je site doorklikt.
Een hoge ranking hebben betekent dat Google en andere zoekers je website als relevant hebben gevonden. Dit wekt vertrouwen en autoriteit op voor je bedrijf en geeft de consument een positief gevoel over je bedrijf nog voor ze op je site beginnen rond te zoeken.
4. Rankings veranderen snel, en de concurrentie weet dat
Bij Pingwin zeggen we altijd; SEO is een doorlopend proces en hoe meer je erin investeert, hoe groter het succes en de bekendheid zal zijn. Dit is op meerdere niveaus een goede zaak.
Als je website al hoog scoort in de zoekresultaten is dat geweldig – maar het betekent dat je in SEO moet blijven investeren om daar te blijven. Nu iedereen om die topplaatsen strijd, gaan je concurrenten ook in SEO investeren. Als je daar niet in meegaat ga je de strijd om de klanten online verliezen.
Als je momenteel niet hoog in de zoekresultaten staat, heb je nog steeds een kans om hogerop te komen. Door te investeren in een degelijke SEO strategie en slimme tactieken te gebruiken, kun je misschien beginnen je concurrentie te overtreffen en meer verkeer naar je website te leiden.
5. SEO is “here to stay”
Vroeger leerden consumenten producten vooral kennen via advertenties op radio, televisie en gedrukte advertenties. Vroeger namen mensen ook aankoopbeslissingen in winkels en zochten ze naar dienstverleners in de telefoonboeken.
Hoewel sommigen misschien terugverlangen naar die “good old days”, is de realiteit dat dit niet zal gebeuren.
Online winkelen en zoeken zijn niet alleen van blijvende aard, maar de trends en nieuwe ontwikkelingen op dit gebied zullen ook blijven groeien en evolueren. Dat betekent dat SEO ook zal blijven veranderen. Het is belangrijk om op tijd te beginnen met investeren in SEO, zodat je je bedrijf klaarstoomt voor succes in de toekomst.