Vrijwel elk bedrijf heeft te maken met niet-betalende klanten. Dit is vervelend en tijdrovend, vooral wanneer je op dat moment zoveel andere dingen aan je hoofd hebt.
Als uw bedrijf nog nooit eerder een incassobureau heeft ingeschakeld, of zelfs als dit het geval is, weet u misschien niet of dit het juiste moment is.
Hoe erg moet het zijn voordat je de situatie escaleert en een rekening stuurt naar incasso’s?
De situatie hoeft over het algemeen helemaal niet te erg te zijn om dit te doen. Je verdient het om altijd op tijd betaald te worden, dus het mag nooit zover komen.
5 veelbetekenende indicatoren waarom bestanden naar incassobureaus worden verzonden
- U heeft te lang gewacht als te late vorderingen uw cashflow zodanig beïnvloeden dat uw eigen betalingen achterstallig zijn.
- Het innen van rekeningen komt in de plaats van geld verdienende taken.
Je bent je eigen bedrijf begonnen omdat je bepaalde talenten en interesses hebt. Als het innen van schulden niet uw vaardigheden zijn, vertrouwt u de taak niet alleen toe aan een amateur, maar verspilt u ook tijd die u beter kunt besteden aan het genereren van geld. - Uw administratief team heeft genoeg van de debiteuren.
Beheerders en de meeste boekhouders en accountants zijn niet altijd even goed in het innen van schulden. Professionele incassobureaus zijn goed opgeleid en hebben een vergunning om de regels voor incasso te gehoorzamen - Je bent bang om helemaal niet betaald te worden.
Als je moeite hebt met slapen omdat je bang bent dat een achterstallige rekening een afschrijving is, is het tijd om contact op te nemen met een incassobureau.
Over heel Nederland zijn er ongeveer 500 incassobureaus. Met als voorbeeld; Incassobureau Limburg, Amsterdam, Rotterdam etc.
Stel het inschakelen van een incassobureau niet te lang uit; hoe ouder de claim, hoe kleiner de kans dat deze wordt geïncasseerd! U kunt een onbetaalde factuur niet onbeperkt incasseren omdat deze een vervaldatum heeft.