Als het gaat om zoekmachinemarketing zijn er twee strategieën die u kunt gebruiken in uw marketing: zoekmachineoptimalisatie (SEO) en betaalde zoekadvertenties. Wanner je betaald voor advertenties wordt dit Zoekmachine adverteren genoemd. Samen vormen ze een krachtige strategie in het bereiken van uw online publiek. Hoewel er kosten verbonden zijn aan betaald zoeken is het een investering in uw marketing die de kosten waard is. Hier zijn 2 redenen om betaald zoeken toe te voegen aan uw marketingmix.
SEO alleen is geen complete strategie
Er is geen “magische SEO-formule” die kan garanderen dat uw website op of in de buurt van de top van een zoekmachineresultatenpagina (SERP) wordt geplaatst. Google, Bing en Yahoo zoekalgoritmen veranderen vaak, waardoor de SEO-tactiek mee verandert. In plaats daarvan maakt SEO gebruik van de beste trucs die simpelweg de kans vergroten dat u uw online publiek bereikt. Daarom loopt u nog steeds het risico dat u niet het online publiek bereikt dat u wilt. Betaalde zoekadvertenties zijn een uitstekende manier om ervoor te zorgen dat u verschijnt waar uw publiek online zoekt.
Helpt Branding en uw reputatie
Betaalde zoekadvertenties verschijnen ook sneller op het internet dan SEO-resultaten, wat u kan helpen om sneller gevonden te worden dan wanneer u alleen SEO gebruikt om online gevonden te worden. Ook, wanneer u een tekstadvertentie maakt, controleert u wat uw publiek over u ziet, wat vooral belangrijk is bij het bieden op uw bedrijfsnaam, omdat u niet kunt controleren wat er in een organische lijst staat. Door het bezit van meer van de “schapruimte” op de zoekmachine resultaten pagina (SERP), verbeterd uw reputatie en verhoogd u uw naamsbekendheid, omdat mensen uw advertentie zien en er op kunnen klikken . En wanneer uw online publiek op uw advertentie klikt, helpt u uw kwaliteitsscore te verbeteren (het getal van 1 tot 10 dat Google toewijst aan uw advertentie op basis van trefwoorden, uw landingspagina en uw tekstadvertentie). Want hoe meer mensen op uw advertentie klikken, hoe hoger uw Kwaliteitsscore, wat helpt om te verbeteren hoe vaak uw advertentie zal verschijnen en of deze wel of niet bovenaan een zoekresultaat zal verschijnen.